woensdag 5 december 2018

Dag 70 Hoera, zo'n zonnetje

Magnifiek


Wat een mooie dag was het gisteren.
Ik was vroeg uit de veren.
Om van de stilte en de rust te genieten,
het is alsof ik dan op de hectiek van de dag een beetje voorsprong krijg.
De maan ruilde plaats 
voor de zon... 
Het prille zonlicht door de wolken,
was wondermooi om te zien,
het spel van de natuur.
Prachtig om te aanschouwen.
Gaandeweg door de dag,
won de zon aan kracht en sterkte,
ook al gaan we naar de donkerste dagen toe.
Iedereen leek opgewekt.
Wie kon kwam reikhalzend overeind,
om een straaltje mee te pikken.
Vitamientjes opdoen...
Het doet zo'n deugd.
Niet denken aan morgen.
Profiteren van de kans 
om de batterijtjes weer op te laden.
Ik heb alvast alle batterijtjes opgeladen
die ik liggen had...
Ik heb die aangesloten aan mijn grote accu...
je weet wel...
Voor als ik eens een momentje een tekort voel.
Beter goed voorbereid,
dan niet...

💚


2 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...