donderdag 13 december 2018

Dag 78 Curieuzeneuzen en vraagsteerten

Nieuwsgierigheid


Jullie hebben kunnen lezen dat ik groot nieuws verwachtte...
Dat is nu nog altijd niet gekomen.
Ambetant...
word ik ervan...
Wachten...
Afvragen,
wat of hoe...

Maar ik heb gemerkt dat wel meerdere mensen nieuwsgierig
afwachten wat komen gaat.
Er zijn in deze kersttijd van het jaar
kaartjes en wensen op komst...
Al lijkt dat ook uit de mode te geraken.
Ik hou zelf halsstarrig vast aan de traditie.
Er zijn schoolresultaten waar men al dan niet naar uit kijkt.
En bij de jaarwisseling al die goede voornemens,
waar men zich meestal toch niet aan houdt...
Of op een feestje: wie gaat wat aanhebben?
Enfin...
Wat zullen we eten, of te eten krijgen...
Heel veel om naar uit te kijken,
of niet.

Ik wacht zelf op iets helemaal anders...
Maar da's redelijk persoonlijk...

De gelukkigen onder ons hebben iets om naar uit te kijken.
Die kunnen verwachtingsvol hopen.
Maar er zijn ook anderen,
die niet zo opvallen,
en die wegkruipen,
omdat ze op niets meer rekenen...
De tijd is er,
voor iedereen.
Voor wie kan hopen
en voor wie dat niet meer kan.
Zullen we daar ook eens aan denken?

💚

4 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...