vrijdag 14 december 2018

Dag 79 Nieuws

Serieus?


Ik zit al een tijdje nagelbijtend te wachten op nieuws.
Wel,
het is gekomen.
En het was bèh, bèh, bèh...
niet wat ik verwacht had.
Ik ben me een hoedje geschrokken.
Ik heb de brief enkele keren herlezen,
maar hoe ik het ook draaide of keerde,
het bleef bèh.
Ik ben er zelfs bijna helemaal van in een knoop geslagen.
In alle staten ben ik.
Amai.
Het feit is,
dat ik het zal moeten doen met wat er staat.
Ik kan er niets tegen in brengen.
Absoluut onmogelijk.
Dat wil zeggen,
dat ik dus een manier moet vinden om er mee om te gaan.
Om er beter mee om te gaan... dat alvast.
Ik ga beginnen met een beetje goed te ademen...
Enkele diepe buikademhalingen... dat helpt altijd...
Ik ga subiet even liggen op mijn yogamatje,
wat mindful mediteren en zo...
Het gaat niet beteren met me zorgen te maken.
Dat werkt contraproductief...
Rustig blijven.
Kalmte terugvinden.
En er het beste van maken...
Dat is de enige weg.
In het besef
dat ik sommige dingen gewoon moet aanvaarden.
Meer niet.
En niet tegen de stroom in peddelen,
maar gewoon meedrijven, met de stroom mee...
Zo kom ik gemakkelijker vooruit...

💚

2 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...