maandag 14 januari 2019

Dag 110 Identiteit

Wie o wie


Hoe vaak heb ik me al de vraag gesteld...
Wie ben ik, eigenlijk...
Ben ik de persoon die ik moet zijn.
Ben ik wie ik wil zijn.
Ben ik wie anderen willen dat ik ben...
Ben ik, gewoon ik.
Het blijft een vreemde bedenking.
Een raadsel.
Een onbeantwoorde materie.
Een zoektocht.
Een queeste.
Shakespeare had er ook al wel last van...
To be, or not to be... that's the question.
Het is van alle tijden.
Niet op te lossen
met filosofische strategieën,
of psychologische benaderingen...
Het kan door die invalshoeken wel dichtbij de waarheid komen.
Maar dan kom ik ook al niet onder de vraag uit:
wat is de waarheid...
Ook dat is subjectief.
Zoals alles,
wat me beroert.
Wie kent de waarheid?
Alles is bediscussieerbaar.
Het feit is,
dat ik ook graag wel weet waar ik aan toe ben.
Ah... gewoon loslaten, denk ik.
Dat is vast de beste oplossing.

💜


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...