vrijdag 18 januari 2019

Dag 114 Intuïtief

Innerlijk


Een dag zonder 'moetens'.

Een dag zonder afspraken.
Een dag voor mezelf.
Een hele dag me-time.
Dan slaat mijn creatieve stem aan het jubelen natuurlijk.
Schilderen.
Joepie ! 
Experimenteren, was mijn antwoord.
Zo ging het ook.
Een paar keer mislukken, maar daar leer ik uit.
Dat heb ik intussen wel geleerd.
Daarna gewoon laten komen wat komt.
Het intuïtieve proces komt op gang, 
en daar wil ik niet in ingrijpen.
Het is een natuurlijke flow, een aangenaam gevoel.
En plots staat er iets op mijn papier, 
waarmee ik aanvankelijk nog voorzichtig moet zijn,
aangezien het moet drogen.
Snel, op de chauffage...
Dan kijk ik wat het geworden is,
en ik zie alweer een soort karakterkop.
Een oog, een mond, en een nek,
een vreemdsoortig kapsel.
Allemaal in paars, blauw en een groentint.
Hier zit echt wel een verhaal aan vast.
Dat moet ik nog even 'binnen krijgen'... 
maar als het er is, hoor je 't wel.
Daag...

💜

2 opmerkingen:

  1. Zalig he zo een dagje. Prachtig werkje Claudine! Ik ga ook genieten van een dagje zonder moeten. Knuffel neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...