zondag 23 december 2018

Dag 88 Kristallen licht

Vlammetje


Ik brand een kaarsje
in een helder kristallen glaasje.
Het is een gebaar van licht.
Een teken van hoop.
Een schakel van verbondenheid.
Tegengewicht voor heel veel dingen...
licht waar donker heerst,
hoop waar wanhoop is,
liefde waar haat koning is,
troost waar verdriet hoog zit,
klaarheid waar onduidelijkheid zit,
warmhartigheid voor koude kilheid,
verbondenheid om eenzaamheid te verdrijven,
geluksmomentjes bij ontij,
...
de lijst is lang.
Wensen voor mensen,
voor dieren,
voor de natuur,
voor de wereld,
de aarde,
en alles eronder 
en erboven.

We kunnen het.
Samen.
Elke dag.
In onze eigen kleine wereld beginnen.

💙


2 opmerkingen:

  1. Ik blijf proberen! Zo een mooie tekst, daar zou ik toch willen op anwoorden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Claudine, er was een probleem met de server. Nu lukt het denk ik wel. Wij willen je al onze onvoorwaardelijke liefde doorsturen zodat ze verder in pracht kan ontwikkelen. Die belangrijke echte liefde zal zeker de andere zielen bereiken. Dank je dat ik jou mag kennen. Knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...