vrijdag 4 januari 2019

Dag 100 Een beetje feest

Een patchwork van 100



Op deze honderdste dag bloggen,
heb ik me qua beeld een klein beetje laten gaan.
Wat primitief en misschien onnozel,
heb ik vakjes gekleurd, met alle stiften in mijn doos.
Dat mag, op zo'n dag, vind ik.

Wat is het allemaal heel snel gegaan...
Toen ik eind september, na wat zoeken op layout en vormgeving,
en onkundig aan dit blogavontuur begon, wist ik niet wat het zou worden.
Het moest zeker iets creatiefs zijn.
Schilderen, tekenen en schrijven... dat zit in mijn hoofd, in mijn ziel en mijn hele lichaam, dus daar ontstond de naam 'het creatief paradijsje'.
Oef, de naam creatiefparadijsje.blogspot.com, bestond nog niet.
Gelukkig maar, want ik had geen alternatief in mijn mouw zitten.
Daarna heb ik even rondgelopen als een kip zonder kop, eer ik de moed had verzameld om op 27 september 2018 voor de eerste keer op de 'publiceer-knop' te drukken.
De eerste keer, altijd spannend, verrassend, en wat beangstigend... 
het blijft dan ook een sprong in het diepe onbekende.
Vandaag sta ik honderd blogposts verder.
Ik heb mijn weg gevonden.
Niet dat ik alle technische details ken hoor... zeker niet.
Maar goed, het lukt best.

In de tijd dat ik bezig ben hiermee, gebeurt van alles.
De ene dag is de andere niet.
Er gebeurden dingen met mensen waarom ik geef, en met mezelf.
Ik dein ook mee op het ritme van de tijd.
Soms gaat alles vanzelf.
Soms werkt er het een en ander tegen.
Soms gaan er emoties in de weg zitten.
Soms sijpelt mijn eigen verdriet of vreugde in een beeld of een tekst.
En soms geeft dat net de aanzet om iets te verwerken of om verder te komen.

Ik schrijf al heel lang, voor mezelf.
Maar dat is net iets anders dan schrijven en gelezen worden.
Het geeft hoe dan ook een kwetsbaarheid,
of het nu over mezelf gaat, of een verzonnen verhaaltje is, of een melange van alles.
Er zijn momenten van twijfel.
En momenten van zekerheid.
De slingerbeweging van het leven,
daar ontsnap ik niet aan.
Ik bedank je, lezer, voor de voorbije honderd dagen.
Ik moet nu gaan,
op weg naar morgen.

Merci
Tot morgen?

💚




6 opmerkingen:

  1. dank u om 100 dagen te mogen meelezen en van je creativiteit te mogen mee genieten. Op naar morgen en meer.....?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bedankt om het delen van je kunst. Het helpt me elke dag
    Proficiat! Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die opmerking kwam van Neste.😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik aan de viering van de laatste 100 dagen van onze humaniora denk, dan was dat zeker waanzinnig leuk...maar deze 100 dagen zijn het begin van nog 100 dagen en nog 100 dagen en... en ik kan niet meer zonder. Elke dag opnieuw krijg ik een meditatietekst en een stukje schilderkunst...ik kijk daar echt naar uit...bedankt om me elke dag opnieuw een paar minuutjes tot nadenken en meditatie te brengen...echt hoopvol en spannend. Dank je wel en graag tot morgen. Groetjes Phil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeker tot morgen!! Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel allemaal.
    Morgen. Ja, dat komt vast dik in orde...

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...