dinsdag 1 januari 2019

Dag 97 Een nieuw jaar



Met deze overdaad aan kleur,
vlieg ik het nieuwe jaar in.
Ik wens je van ganser harte
een vriendelijk, warmhartig, genegen start bij dag één,
en de wens dat het zo mag blijven tot de laatste dag.
Ik hoop op veel geluksmomentjes die je kan samen rijgen tot een prachtig parelsnoer.
Sprokkel liefdevolle herinneringen,
daar kom je al een heel eind mee.
Voor de mindere dagen,
wens ik je sterke schouders,
een schouder om op uit te huilen,
en steun van zielsverwanten,
van hier op aarde 
of van ver hierboven.
Ik wens je troost bij verdriet.
Een lach bij geluk.
Goede moed en doorzettingsvermogen om te veranderen wat veranderen kan,
kracht om te aanvaarden wat niet te veranderen is,
en heel veel wijsheid,
om het verschil te zien tussen beide.
Dat is een heel oude wijsheid, waar ik mezelf graag aan herinner.
Doe het goed,
dit jaar.
Stel het wel.
Dankjewel voor het lezen.
Dat wordt heel erg gewaardeerd.

Knuffel.
💛

8 opmerkingen:

  1. Ik vlieg 2019 in met een dank je wel voor de dagelijkse mooie meditatieteksten en de meestal kleurrijke schilderkunst, ook die grijstinten waren zeker te appreciëren. Op kerstdag is het me niet gelukt om jou een mail te sturen...vandaag lukt het wel, ziehier in vertraging mijn wensen voor jou: Elke dag brand ik een kaarsje voor mijn dierbaren in de hemel om onze verbondenheid levend te houden, Vandaag brand ik er twee, voor jou eentje mee. Ons Licht, onze Hoop, onze Liefde zijn de ankers om de lange lijst van wensen voor mensen en dieren...voor het Geheel waar te maken. Ik doe zeker mee! Voor jou een GELUKKIG NIEUWJAAR en je weet wel...een lange lijst zachte wensen...Phil. Nogmaals dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Claudine Dat alles wat je wenst ook voor jou mag zijn ! warme groet, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi geschreven. En er zitten bommen van waarheden in! Knuf Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi nieuw jaar gewenst. Bedankt dat ik je elke dag mag lezen en dat je in mn leven bent! We wensen jou alle goddelijke zegeningen. Wat je nu stuurde, wensen we jou ook toe. Ik vind de juiste woorden niet. Liefs, neste

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woorden, ja op deze blog heb ik ze natuurlijk wel nodig.
    Maar het is ok hoor, zelfs als je de juiste woorden niet kan vinden...

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...