donderdag 7 maart 2019

Dag 157 Grote zorgen

Oehoe Oehoe Oehoe


Groot nieuws uit Fabeltjesland.
Ik heb hier de Fabeltjeskrant,
daarin staat precies vermeld, hoe het met de dieren is gesteld...
O ja?
Juffrouw Ooievaar, Juffrouw Mier, Jodokus de Marmot, Ed en Willem Bever, 
Stoffel de Schildpad... zijn jullie allemaal op post? 
Ja, goed... de opkomst is heel groot vandaag.
En de kijkbuiskinderen zijn ook paraat, zie ik...
Het is niet zo goed met ons, vrees ik...
Ik maak me grote zorgen...
De verdichting in de mensenwereld wordt een feit... 
hun huizen komen dichter bij mekaar te staan. 
Ze worden hoger... veel laagjes boven mekaar.
En ik zie heel wat minder groen, als ik mijn nachtelijke blik laat dwalen over het landschap...
Ik hoor zelfs dat de bijtjes ook met uitsterven bedreigd zijn.
Begrijp me niet verkeerd, lieve dieren van het Grote Dierenbos,
ik wil geen paniekzaaierij. 
Maar ik stel me vragen bij wat er gaande is...
Zelfs ik, Meneer de Uil, weet bijna niet meer waar naartoe...
De kerken krijgen andere bestemmingen... holle bomen worden zeldzaam.
Straks zijn er geen muizen meer te vinden, om mij en mijn soortgenootjes te voeden...
Oehoe...
Dat wordt stilaan problematisch...
Ik zie dat jullie er ook allemaal wel een beetje stilletjes van zijn geworden.
Jullie zijn natuurlijk ook ongerust.
Over jullie eigen toekomst en voedselvoorziening...
en andere accommodatie...
Ik roep op dat we echt allemaal eens de koppen bij mekaar steken,
en eens overleggen over hoe dat nu precies verder moet met ons Grote Dierenbos.
Ik hoor goed.
Ik heb de beste ogen...
Sommigen weten dat ik veel wijsheid bezit.
Ik hou de boel hier echt wel in de gaten voor jullie allemaal...
Oehoe...
Asjemenou.
Ik kom morgen terug met meer nieuws...
Oehoe...

💙

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...