maandag 5 augustus 2019

Dag 214 Laatbloeier

Slaapboom - albizia



Ik ben een laatbloeier.
Niet dat ik nooit op tijd kom, dat is het niet.
Ik heb het van mijn vader, die was altijd te vroeg.
Hij stond meestal een uur op voorhand klaar, netjes uitgedost, gereed om te vertrekken, maar vooral werkte hij iedereen op de zenuwen, door zijn angst te laat te komen, op wat er ook te doen was…
Naar zijn gevoel getuigde het te laat komen op een gebrek aan respect of zo…
Ik heb het over mezelf hé…
Ik heb te lang getwijfeld over wat ik voor mezelf belangrijk vond in het leven.
Ik heb te lang geprobeerd me aan te passen aan alles en iedereen om er toch maar bij te horen…
Tot ik voldoende lang met mijn kop tegen de muur had gelopen en me begon te realiseren dat het pad dat een ander bewandelt, niet het mijne hoeft te zijn.
Dat is een soort van absoluut nulpunt… want wat moet je dan hé…
Had ik maar…
Was ik maar…
Mezelf dan ook nog op mijn kop zitten, over alles wat ik niet heb gedaan.
Was ik maar vroeger de creatieve weg ingeslagen…
Had ik maar niet zo hard geluisterd naar wat anderen van me wilden…
Ja, da’s waar… Naar mijn eigen innerlijke stem luisteren… niet eenvoudig…
Vooral omdat ik ze toen ook nog helemaal niet hoorde…
Haar woorden kwamen zo aarzelend en zo stilletjes dat ik ze amper kon oppikken…
Ja, het was laat, om nog in te grijpen, vond ik…
Om toch te doen waar ze uiteindelijk om schreeuwde…
Daar geen gehoor aan geven, dat zou pas een gebrek aan respect geweest zijn, weet ik nu.
Ik heb toegegeven aan mijn creatieve ziel.
Ook al heb ik geen opleiding gehad in die zin…
Eigenlijk doe ik maar… ik volg mijn weg. Hoe dan ook.
Het is nooit te laat om iets te doen waar je al lang goesting voor had…
Het tij keren…
Het kan wel.

Ik wens je een fijne dag.
Dikke knuffel.
💚


4 opmerkingen:

  1. Steven Spielberg zegt : je droom schreeuwt niet in je gezicht , hij fluistert van van achteren . zijn speech "Listen to the whisper" staat op you tube, wat een opsteker !!! Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi Mams logboek, dankjewel en fijne dag nog...❤️

      Verwijderen
    2. Dag Claudine. Je bent niet de enige laatbloeier denk ik. Had ik maar dat oude, stil verlangen gevolgd, dan had ik meer dan waarschijnlijk een gelukkiger en voller en vrijer leven gekend. Juist, het is nooit te laat om je creatief gevoel zijn gang te laten gaan, maar wachten tot je pensioen, is toch wat lang genoeg. Ja zelfs zonder opleiding, dit zorgt juist voor variatie in de uitingen van verschillende gevoelens...Wat 'men' denkt over het resultaat is van geen belang, ik ben gelukkig tussen mijne verf en mijn borstels en mijn 'kunstwerken':)..en...zoals ik al schreef: "ik ben blij dat het creatief paradijsje bestaat". Wees fier en geniet van je prestaties. Succes. Groetjes Phil.

      Verwijderen
  2. Dankjewel Phil. Ook hier is het goed vertoeven tussen verf en penseel 💛

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...