donderdag 8 augustus 2019

Dag 217 Thuis

Flow




Kom, laat ons dansen in ons creatief paradijsje…
Nee, da’s niet hetzelfde als het aards paradijs, gelukkig maar… want daar waren bangelijke slangen en giftige appels…
Of nee, ik vergis me, die appel, was dat niet Doornroosje?
Of Sneeuwwitje?
Alle verhalen mengen zich in mijn hoofd alsof het een door mekaar geklutste soep is.
Hoe dan ook.
Het is hier zalig vertoeven…
Dit is onze eigen wereld.
Hier zijn bomen paars en sterk.
Slangen zijn vriendelijk en laten ons met rust.
Het gras is van fris en zacht fluwelig groen.
De luchten mengen zich in kleurrijke banden, en ze zijn zo zuiver, alsof ze nog nooit vervuild of door een ander ingeademd zijn.
Hier is alles puur en is de tijd eindeloos.
Hier zijn bewegingen niet geregisseerd, maar vol vloeiende spontaniteit.
Hier zijn we licht en lucht, dans en ritme, woord en woordeloos, kwetsbaar en sterk, rustig en vol daadkracht, geïnspireerd en intuïtief, één met alles…
Hier zijn we ongedwongen en volledig onszelf.
Hier zijn geen moetens, geen dwingelanden.
Hier is luisteren en gehoord worden.
Hier is weten zonder redeneren.
Hier alles.
Hier is niets.
Hier is samen en alleen.
Hier is leven.
Hier is zijn.
Hier is waar mijn hart is.
Hier is thuis.

Fijne dag nog.
Dikke knuffel.
💚


4 opmerkingen:

  1. Goeie morgen Claudine.
    Bij het lezen van je blog werd ik blij geconfronteerd met mijn gevoel van thuis komen en thuis zijn, waar het goed is om te wonen, waar we ons eigen ding doen en waar we 'nee' kunnen zeggen aan iemand of iets die niet bij ons thuis hoort. "Thuis, het plekje waar liefde woont"."Thuis waar creativiteit het vermogen schept om van weinig veel te maken...". Voor mij is er geen aangenamer stukje grond dan mijn uitnodigend thuisfront. Ik gun je van harte het blijvende geluk van 'thuis' te kunnen en te mogen zijn. Knipoog Phil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Phil. Home is where the heart is... blij dat jij ook zo’n plekje hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Claudine, ik heb dat plekje ook NOG.
    🙄. Warme knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...