vrijdag 9 augustus 2019

Dag 218 Zeemvelleke en sponske

Wekelijkse kost




Ziet gij iets aan mij?
Iedereen lijkt mij aan te staren.
Is er iets mis met mijn kledij?

Er zitten gaten in.
Zwarte gaten?
Nee, gewoon gaten…
Of toch zwart?
Nee, maar wel diep.
Alles verdwijnt er in…
Alles wordt erin opgeslokt…
Waar gaat dat dan naartoe?
Weet ik niet…
Ik voel me niet echt goed, beetje misselijk… beetje draaierig ook…
Ligt er iets op je maag?
Kwee nie…
Zou kunnen…
Zware kost…

Ge zit te zweten ook.
Man, man, man…
Kom hier…
Ik zal je proper wrijven…
Want dat kan ik goed hoor!
Ach, elk zijn ding zeker!

Het is weer zover.
Vrijdag kuisdag.
De spons erover.

Fijne dag nog.
Dikke knuffel.
💚




6 opmerkingen:

  1. Oei Claudine, kuisdag...das iets waar je idd zo vlug mogelijk van af bent.
    Zo een beetje rommel is wel gezellig he...mooie uitleg van mij om poetsdag over te slaan.
    Ik wens je een mooie dag! Knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Neste, als schrijver kan ik natuurlijk al dan niet de realiteit verwoorden hé... da’s dichterlijke vrijheid... Fijne dag. Dikke knuffel ❤️

      Verwijderen
    2. Hey Claudine,
      Ik ben wat ontgoocheld, dat jij nu over een kuisdag begint en dan nog met zulke materialen...dat is toch allemaal verloren tijd ELKE vrijdag? Het wordt allemaal weer vuil en dat met Chanelleken en Oscar??? en dat stom weer...ik laat het allemaal een paar weken rustig zijn stof doen, zo zie ik tenminste het verschil als ik het echt meen met spons en zeem?. Ocharme jouw spons, geen wonder dat daar gaten in zitten...
      Fijne, propere dag nog. Phil

      Verwijderen
  2. Realiteit of fictie? Het loopt aardig door mekaar... ik geloof dat sponske en zeemvelleke vanzelf aan de slag gaan. Kan ik rustig naar een filmke kijken met mijn twee kapoenen op mijn schoot...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "I cleaned my house last week .....Sorry you missed it" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...